„Studentul este centrul atenției noastre” a spus unul dintre profesorii care ne călăuzește pe coridoarele vaste ale uneia dintre universitățile pe care le-am vizitat.
Am fost surprinși de această frază deoarece elevii de liceu sunt obișnuiți cu regulile și limitele, uniformele, temele, profesorii și părinții spunându-le ce să facă.
Și acum se confruntau cu atmosfera relaxată a unui campus universitar. Libertate de alegere. Echipamente interesante. Autoexprimarea. Nimeni nu te forțează să mergi la ore. Nimeni nu vă ține mâna. Oamenii care dezvoltă prietenii de lungă durată bazate pe interese comune.

În timpul călătoriei noastre am aflat că mulți studenți învață foarte mult pentru că sunt cu adevărat pasionați de subiectele pe care le-au ales, mai mult decât notele care le dictează viața. Vorbind cu un absolvent al ISB, Ana Anghel (acum student la LSE), elevii au pus întrebările vitale: „Unde îți speli rufele?” „Ce mănânci de obicei?” „Câte ore studiați pe zi?” Lucrurile care, în mod normal, din timiditate, nu sunt solicitate responsabilului de informații.

Alegerea universității potrivite este primul pas spre independență și un preludiu al vieții lor ca adulți împliniți și prosperi.

Pe lângă LSE și Colegiul Imperial, am vizitat, de asemenea, UCL și Kings College: atât de impresionante și copleșitoare la început. Elevii noștri, totuși, păreau că preferă noile clădiri moderne celor mai istorice. Am păstrat ultimele două zile pentru a vizita Instituto Marangoni din Londra și Universitatea Queen Mary. Facilitățile și opțiunile au fost numeroase.

Londra poate fi unul dintre orașele cele mai bogate și mai tradiționale din lume, însă călătoria noastră a dat elevilor o viziune într-un viitor promițător.

Articolul precedentDespre invenție și inovație
Articolul următorSă învățăm cu Google Expeditions