Programul internațional de diplomă de bacalaureat (IB) la ISB

0
479

Informații despre programul de diplomă IB de la Oana I., student la ISB, cu 40 de puncte la IB. Unul dintre principalele beneficii ale IB este că este orientat să vă pregătească pentru universitate. De asemenea, încurajează discuții mai mature cu profesorii, obținând feedback și punând întrebări, permițând studenților să devină mai angajați și proactivi cu privire la îmbunătățirea muncii lor.

Încă din anii de școală ne așteptăm să terminăm liceul, dar modul în care viața se desfășoară dincolo de asta este mai puțin sigur. Întrucât liceul tocmai s-a încheiat pentru mine, mă uit înapoi la el și văd cum m-am schimbat, atât prin viața academică, cât și pe parcursul meu. În ultimii patru ani, am fost student în două școli diferite, cu două programe de învățământ diferite. Primul a urmat sistemul școlar românesc, în timp ce cel de-al doilea, ISB, face parte din organizația International Baccalaureate (IB). Am luat programul de diplomă (IB), în care șase materii sunt studiate intensiv, în engleză, pe parcursul ultimilor doi ani de gimnaziu.

Tranziția dintre cele două sisteme de învățământ a provocat un șoc de cultură pentru mine, deoarece modul în care sunteți examinați diferă mult între cele două. În timp ce cel românesc se concentrează mai mult pe memorare, Bacalaureatul internațional este mai mult concentrat pe aplicarea și discutarea informațiilor dobândite. Desigur, la subiecte precum Biologia există încă un accent mare pe memorare, dar vi se predă și abilități de cercetare și aplicații mai practice. De exemplu, Evaluările interne, lucrări evaluate de profesorii din școala dvs., contează la nota finală de bacalaureat pentru fiecare subiect și joacă un rol important în accentuarea aplicării cunoștințelor. Sarcina variază de la un subiect la altul, dar, în general, este o anchetă pe un subiect la alegere. Pentru engleză, trebuia să producem o lucrare pe baza unei lucrări fictive. Era extrem de plăcut să te joci cu personajele și să te gândești la ce ar fi spus sau la ce încercau să obțină și să descrie situații care nu sunt prezentate în carte. Exemple mai bune sunt investigațiile pe care le-am efectuat în biologie și psihologie. Întrucât cariera pe care doresc să o urmez este în psihologia experimentală, nu am nici o îndoială că aceste abilități se vor dovedi neprețuite în viitor.

Aceste sarcini creative au fost un mod interactiv de învățare a scrierii eseurilor și rapoartelor într-o manieră concisă. Chiar dacă s-ar putea să nu funcționeze pentru fiecare student, am găsit practica extrem de utilă în pregătirea mea pentru viitor. Acest tip de predare ar fi greu de implementat în sistemul românesc, întrucât atenția dvs. este răspândită între mult mai multe materii pe care poate nu le veți dori în mod necesar. Libertatea rezultată din acest sistem vă învață, de asemenea, despre responsabilitatea acțiunilor dvs. Este posibil să nu fie la fel de distractiv, dar cred că este o lecție indispensabilă de învățat înainte de a vă alătura lumii adulților.

În general volumul de muncă este greu, fiind săptămâni sau zile în care a trebuit să-mi lucrez degetele până la os pentru a ajunge la termene. Deși stresant, acest lucru m-a învățat cum să îmi administrez eficient timpul și tot ceea ce implică.

În afara sistemului de școlarizare, Școala Gimnazială m-a învățat că mentalitatea contează foarte mult și poate dicta ceea ce poți și nu poți face mai mult decât talentul sau inteligența ta înnăscută. Spre sfârșitul școlii gimnaziale, mă convinsesem că nu mă pricep la biologie. Drept urmare, m-am simțit de parcă oricât am învățat, nimic nu s-ar lipi și notele mele nu ar fi cele mai bune. Înainte de a începe IB, însă, mi-am dat seama că nu există dovezi care să susțină acest lucru. În consecință, am schimbat modul în care am privit abilitățile mele, iar notele mele au început să devină mai bune și m-am trezit cu o dragoste și apreciere din ce în ce mai mare pentru subiectul pe care aș fi fost greu de găsit înainte. Această lecție nu m-a ajutat nu numai să mă dezvolt la școală, ci și în viața mea de zi cu zi, lăsându-mă să fiu provocată.

De acum, aștept cu nerăbdare să merg la universitate. Am avut norocul să am o familie care m-a împins să găsesc ceva ce îmi place să fac mai degrabă decât spre o anumită cale de carieră și sunt extrem de recunoscător pentru asta. Pe măsură ce am crescut, mi-am dat seama în câte moduri pot merge viața mea, în special după liceu și, deși acest lucru mi se pare descurajant, am descoperit că mă ajută să mă străduiesc să fac ceva în viața mea iubesc cu adevărat și se pot simți mândri.

ISB ar dori să felicite prima grupă pentru rezultatele obținute la examen. 38 de studenți ai ISB au obținut Diploma IB cu o diplomă în medie de 31 de puncte (Diploma IB se acordă candidaților cu 24 de puncte sau mai mult), 40 de puncte fiind cel mai mare punctaj obținut. Mai mult, șapte dintre studenții noștri au primit distincția Diplomă bilingvă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.